La gent

(Vila-seca, 1890 - 1976)

Escultor

signatura

Joan Salvadó i Voltas neix a Vila-seca el 2 de juliol de 1890, fill de Francesc Salvadó i Forcadas i Brígida Voltas i Torredemé.

Als 14 anys va començar els estudis de dibuix, que compaginava amb la feina d'aprenent al taller d'un escultor reusenc.

A Barcelona va cursar Belles Arts i va treballar a les obres de la Sagrada Família. A les ordres d'Antoni Gaudí, va esculpir diverses obres, desaparegudes totes durant la Guerra Civil. La més important, "L'Anunciació", amb un àngel de tres metres d'alçària.

Va continuar la seva formació a París, la capital mundial de l'art en aquella època, on va aprendre a esculpir l'ivori i a treballar l'orfebreria.

Fruit de les diferents experiències, va acabar convertint-se en un magnífic restaurador, especialitzat en art gòtic. Al seu retorn a Vila-seca, poc abans de la Guerra Civil, va restaurar les escultures de la capella del baptisteri de la catedral de Tarragona i es va especialitzar en la imatgeria religiosa escultòrica de gran format.

L'Ajuntament de Vila-seca li va retre una exposició homenatge el setembre de 1977, amb la participació de molts artistes locals.

Obra: Imatgeria religiosa

1941. El retorn del calvari

1943. Sant Bernat Calvó

Obra: Escultura