La gent
Personalitats

Maria Elena Maseras i Ribera

(Vila-seca, 1853 – Maó, 1900)

Metgessa

Neix a Vila-seca el 25 de maig de 1853, filla de Miquel Maseras Gasó i Francesca Ribera Gil.

Per tal de poder estudiar, demana una llicència al Rei Amadeu I de Savoia, aprofitant una visita seva a Barcelona. La Maria Elena aconsegueix el permís i estudia la carrera de Medicina a la Universitat de Barcelona. Realitza l'examen de grau l'any 1882, però mai no pot exercir perquè la Reial Ordre d'Amadeu I només li dóna l'opció d'estudiar, però no la d'aconseguir el títol oficial.

La Maria Elena decideix dedicar-se a l'ensenyament i es trasllada, primer a Vilassar, i més tard a Maó (Menorca), on mor a l'edat de 47 anys.

Maria Elena Maseras i Ribera és una de les primeres dones de l'Estat en llicenciar-se en Medicina. En record seu, el CAP de Vila-seca porta el seu nom.

Programa de ràdio Mujeres malditas de Radio 5 dedicat a Maria Elena Maseras (17/07/2019)

Enllaços